Klachten
Als leerling of ouder kun je ontevreden zijn over wat er gebeurt op school. Praat dan met de leerkracht of de schoolleiding. We gaan ervan uit dat we de meeste problemen samen kunnen oplossen. Kom je er samen niet uit? Of wil je niet zelf met ze in gesprek gaan? Dan kan de interne vertrouwenspersoon van school je helpen.
Kunnen we een klacht niet oplossen binnen de school? Dan kun je ook praten met het College van Bestuur van De Onderwijsspecialisten. En je kunt een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Hun contactgegevens vind je hier.
In ons klachtenreglement staat precies hoe we met klachten omgaan. Je vindt de regeling op de website van De Onderwijsspecialisten (www.deonderwijsspecialisten.nl/organisatie/klachten).
Vertrouwenspersoon
Heb je een klacht? Bijvoorbeeld over pesten, ongewenste intimiteiten, machtsmisbruik, discriminatie, miscommunicatie, agressie of geweld? Dan kun je die met de vertrouwenspersoon bespreken. De vertrouwenspersoon helpt je en denkt met je mee over wat je kunt doen. De vertrouwenspersoon begeleidt je vanaf het eerste gesprek, totdat de klacht is opgelost. En als dat nodig is, brengt zij je in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtprocedure.
De vertrouwenspersoon op onze school is Martine Bastmeijer. Je kunt ook praten met de vertrouwenspersoon van De Onderwijsspecialisten of de landelijke vertrouwensinspecteur. Hun telefoonnummers en mailadressen vind je hier.
Vertrouwensinspecteur
Voor onafhankelijk advies bij een klacht kun je ook contact opnemen met een vertrouwensinspecteur van de Onderwijsinspectie. Het telefoonnummer vind je hier.